Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

10 sek. – tyle masz czasu, by zainteresować czytelnika swoim tekstem! Przyciągnięcie odbiorców w 10 sekund wydaje Ci się abstrakcją? Zapoznaj się z naszym wpisem i zacznij tworzyć wartościowe artykuły!

Content marketing polega na tworzeniu atrakcyjnych treści, które będą budzić zainteresowanie oraz zachęcać użytkowników do podjęcia określonej czynności. Mówi się: „Content is a king" — treść jest najważniejsza, jednak jak sprawić by była przyjazna dla użytkowników i przynosiła realne zyski?

SEO — co ma wspólnego z treścią na stronie?

Czym jest SEO i jaki ma związek z treściami na stronach internetowych?SEO to optymalizacja witryn www pod wyszukiwarkę. Zalicza się do tego szereg działań, które mają na celu przygotowanie witryny internetowej do osiągania najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwarek. Tworząc wpisy, które będą przyjazne działaniom SEO, należy pamiętać o dwóch ważnych zasadach:

  • Nie duplikuj treści!

Do problemu duplikacji treści należy podejść poważnie. Najczęstszym procederem stosowanym przez właścicieli stron internetowych jest kopiowanie materiałów z innych witryn. Zapewne czytając artykuły w internecie, trafiłeś wiele razy na podobne, wręcz identyczne teksty — nie jest to przypadek! Wiele treści w internecie jest odtworzonych, jednak pamiętaj — Twoja strona internetowa wejdzie na szczyt w wynikach wyszukiwania, jedynie wtedy, kiedy będziesz miał na niej wyłącznie unikalne artykuły. Odradzamy powielać treści, ponieważ negatywnie wpływa to na SEO witryny, a w świetle prawa jest to przestępstwem!

  • Słowa kluczowe — nie zapominaj o nich!

Słowa kluczowe to istotny element, który wpływa na wyniki witryny w wyszukiwarkach. Gdzie łatwiej o umieszczenie wyrażeń kluczowych niż w tekstach na stronach internetowych? Ważne, by wyrażenia te pojawiły się przynajmniej kilka razy w nagłówkach lub treści. Częstym zjawiskiem, które obserwujemy w publikacjach pisanych pod SEO, jest ich przesycenie słowami kluczowymi. Pamiętaj — zbyt duża liczba kluczowych fraz wpływa negatywny odbiór artykułu przez czytelnika — Twój wpis może okazać się mało logiczny oraz nieczytelny.

Warto również zaznaczyć, że Google w kolejnych aktualizacjach algorytmu, stara się „nauczyć” roboty coraz lepszego rozumienia tekstu. Takie działania mają się przysłużyć lepszemu dopasowywaniu treści do zapytania użytkownika w wyszukiwarce. Dzięki coraz bardziej rozbudowanym powiązaniom semantycznym nie trzeba powtarzać tego samego zwrotu, który zawiera wiele słów kluczowych — zalecane jest używanie wyrażeń bliskoznacznych. Pamiętaj, że zbyt duże „nafaszerowanie” słowami kluczowymi, może zostać rozpoznane przez robota, a w konsekwencji pozycja Twojej domeny w wyszukiwarce spadnie.

Jak tworzyć wyjątkowe nagłówki?

Czy wiesz, że 8 na 10 internautów czyta tylko nagłówki?! Pora wykorzystać tę statystykę! Skorzystaj z kilku przetestowanych zasad i twórz wyjątkowe nagłówki:

  • Wykorzystaj liczby!

Wykorzystywanie wyliczeń, statystyk czy innych danych liczbowych, z pewnością wpłynie pozytywnie na odbiór Twojego artykułu. Magia liczb przyciąga użytkowników. Jeżeli Twoja oferta może poszczycić się ciekawą statystyką — napisz to! Poniżej kilka przykładów, jak możesz wykorzystać cyfry w nagłówku:

  1. „SCHUDNIESZ 10 kg z tymi radami!"
  2. „30% TANIEJ niż u konkurencji — Panele fotowoltaiczne"

Powyżej masz do czynienia z tytułami na poziomie clickbaitów — technika ta, jest często wykorzystywana w działaniach marketingu internetowego niedoświadczonych marketerów. My nie polecamy stosowania jej, ponieważ clickbaity to najczęściej pogardzana forma przyciągania uwagi. Wykorzystuje tak zwaną „curiosity gap" — jest to metoda nastawiona na ciekawość ludzką. Stosując takie metody, trzeba liczyć się z tym, że użytkownik, który otworzy artykuł, najczęściej opuści go po kilku sekundach niezadowolony, orientując się, że artykuł nie zawiera informacji, które sugerował nagłówek. Lepsze będzie wykorzystanie liczb w sposób:

  1. 95% klientów poleca nasz produkt!"
  2. „7 sposobów na super sylwetkę bez wyrzeczeń!"
  • Zastosuj pytania!

Czy wiesz, że dzięki umieszczeniu pytania w nagłówku, istnieje większe prawdopodobieństwo, że Twój artykuł zostanie przeczytany przez większą grupę ludzi? Dzieje się tak dlatego, że hasła wpisywane w wyszukiwarkę bardzo często są właśnie w formie pytań. Jeśli stworzony przez ciebie artykuł zawiera odpowiedzi na pytania, z którymi borykają się użytkownicy korzystający z takich usług — ujmij to jako pytanie i zawrzyj w nagłówku.

  • Długość i słowa kluczowe

Pamiętaj, by nagłówki oraz tytuły zawierały słowa kluczowe (inaczej: hasło kluczowe, fraza kluczowa – po wpisaniu ich w wyszukiwarkę, wyświetlane są najbardziej odpowiadające im strony internetowe). Dzięki pytaniom w nagłówkach oraz rozbudowanym zdaniom możesz wymienić więcej słów kluczowych, które wpływają na wyniki Twojej strony internetowej w wyszukiwaniach! Pamiętaj jednak, żeby nagłówki nie były dłuższe niż 70 znaków!

Jak długi artykuł napisać na stronę internetową?

Kwestią sporną jest długość artykułów na stronach internetowych. Wielu specjalistów SEO uważa, że nie istnieje, optymalna długość wpisu na stronę internetową. Co do jednej kwestii Specjaliści są zgodni — Twoja treść powinna być na tyle długa, żeby w sposób wyczerpujący opisywała problem, który poruszasz, lecz nie na tyle rozwinięta, aby odstraszać użytkownika od przeczytania. Nie zaproponujemy Ci uniwersalnej długości treści. Artykuł, który ma przynieść korzyści w postaci konwersji, nie może być krótszy niż 1500 - 2000 znaków (ze spacjami). Pomocnym narzędziem do pisania artykułów będzie dla Ciebie licznik liter — skorzystaj z niego przy kolejnych materiałach!

Formatowanie tekstu — sprawdź jakie to proste!

Podczas pisania tekstów na strony internetowe, nie możesz zapominać o podstawowych zasadach formatowania. Nie zaleca się justowania. Jest to działanie, dzięki któremu Twój tekst będzie wyglądał dobrze na desktopie, jednak pamiętaj, że stronę wyświetlają również użytkownicy na urządzeniach mobilnych! Wyjustowana treść na telefonie czy tablecie będzie wyświetlała się w sposób mało czytelny, a Ty będziesz tracił potencjalnych Klientów!

Najlepiej, aby Twój artykuł był wyrównany do lewej strony (najczęściej programy automatycznie nadają ten typ wyrównania).Nie możesz zapomnieć o pogrubieniach (wytłuszczeniach)! Jest to ważny aspekt, który wpływa na SEO strony w wyszukiwarce. Najlepiej, abyś wytłuszczał frazy, które są najważniejsze w Twoim artykule (czyli słowa kluczowe). Nie warto stosować takich działań jak kursywa. Najczęściej wpływa ona na tekst tak samo, jak justowanie tekstu — może okazać się on mało czytelny. Nie stosuj podkreśleń w tekście, ten zabieg wykonany jest poprawnie, jedynie kiedy umieszczamy link w tekście.

Przygotuj estetyczne zdjęcia na swoją stronę internetową!

Przygotowując materiał na stronę internetową, nie możesz zapomnieć o estetycznych zdjęciach! Jeżeli Twój tekst ma więcej niż 1000 znaków, użytkownik może czuć się znudzony w połowie czytania. Elementem, który uatrakcyjnia każdą publikację są zdjęcia, wykresy lub grafiki. Pamiętaj jednak, żeby nie wrzucać tych, które są mało estetyczne lub nie pasują do prezentowanego tekstu. Jeżeli nie masz przygotowanej oprawy graficznej do artykułu, zawsze możesz skorzystać z stockowych banków zdjęć, które proponują fotografie i grafiki na każdy temat!

Umieszczanie zdjęcia w tekście jest pożądanym działaniem pod SEO. Jeżeli dodasz do zdjęcia tekst alternatywnyALT to tekst, który opisuje, to co znajduje się na obrazku. Można do niego dodać nazwę firmy oraz słowa kluczowe — Twoja strona zyska na pozycji w wyszukiwarce.

Mamy nadzieję, że znasz już zasady pisania dobrych tekstów na strony internetowe. Staraliśmy się wytłumaczyć Ci, jak wygląda droga do wartościowych wpisów, które będą dobrze odbierane przez użytkowników oraz wyświetlane na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Jeżeli wolisz zlecić napisanie artykułów pod SEO profesjonalistom — skorzystaj z naszej oferty! Obiecujemy Ci teksty, dzięki którym Twoja strona zyska nową jakość!

ZATRUDNIJ NAS
DO SWOJEGO
PROJEKTU

4Real

ul. Racławicka 2/28

42-229

Częstochowa

biuro@4real.pl

+48 533 345 520