Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Instagram rozwija się coraz prężniej, z miesiąca na miesiąc przybywa tam setki nowych użytkowników, jednak wciąż jest tam relatywnie niewiele biznesów. Dzięki temu stawki reklamowe są niższe niż np. na Facebooku czy w Google Adwords. Mało tego, wiele działań mających na celu pozyskanie klienta można przeprowadzić tam zupełnie bezpłatnie.

Jak poradzić sobie z jego obsługą profilu w tym miejscu? Przeczytajcie ten artykuł i zróbcie z nami pierwsze kroki na Instagramie!

Zakładanie konta na Instagramie

Zanim rozpoczniemy działania na Instagramie, musimy założyć konto - możemy to zrobić zarówno z poziomu komputera, jednak zdecydowanie lepszą jak i wygodniejszą opcją jest pobranie aplikacji. Zakładając nowe konto na Instagramie,  możemy zrobić to korzystając z naszego profilu firmowego na Facebooku (wtedy oba profile będą połączone!), lub ręcznie, uzupełniając pola z podstawowymi danymi użytkownika (w tym wypadku firmy). W trakcie rejestracji musisz również stworzyć indywidualną nazwę użytkownika, pod którą będziesz „występować” w tym medium społecznościowym.

Konto na Instagramie

Istnieje również możliwość przełączenia konta prywatnego na konto biznesowe. Znajduje się ona w ustawieniach. W tym wypadku należy wziąć pod uwagę, że wszystkie dotychczas opublikowane zdjęcia oraz wszystkie publikowane w przyszłości będą ‘pracowały’ na wizerunek naszej firmy.

Biogram


Kolejnym krokiem na nowo powstałym profilu firmy powinno być uzupełnienie informacji o niej, dodanie zdjęcia profilowego oraz właściwe uzupełnienie tzw. bio. Biogram to miejsce, które zawiera najistotniejsze informacje na temat marki, którą promujesz. Wyświetlają się one na Twoim profilu pod zdjęciem profilowym i liczbą obserwujących i obserwowanych. Najlepiej, jeśli firmowym bio jesteś w stanie przedstawić swoją markę i jednocześnie zaciekawić obserwujących.

Kiedy już założyłeś konto na Instagramie, pora rozpocząć pierwsze działania. Zanim jednak dodasz pierwsze zdjęcia, czy wejdziesz w interakcje z pierwszymi osobami, które zaobserwują Twój profil, musisz przemyśleć co, jak i kiedy chcesz publikować.

Dodawanie zdjęć na Instagramie

O ile dodawanie zdjęć na Instagramie nikomu nie powinno sprawiać trudności, o tyle należy już na początku zdać sobie sprawę, że Instagram bazuje na udostępnianiu głównie treści wizualnych, dlatego celem każdego użytkownika powinno być dzielenie się możliwie najlepszej jakości grafikami, zdjęciami czy wideo.

Z tego powodu należy zastanowić się nad przekazem publikowanych grafik, ich stylistyką czy filtrami, których chcesz używać. Dobrą praktyką jest stosowanie jednego, góra dwóch filtrów - najlepiej o zbliżonych parametrach. Utrzymanie jednolitej stylistyki publikowanych zdjęć ma tutaj olbrzymie znaczenie. Pamiętaj również o odpowiednim rozmiarze i formacie zdjęć - w przypadku Instagrama najlepiej sprawdzą się grafiki pionowe lub w formie kwadratu.


Dodawanie hashtagów do zdjęć

Hashtagi to nic innego jak oznaczenia poprzedzone „#” - dzięki nim Twoje zdjęcia mają szansę dotrzeć do użytkowników Instagramu, zwłaszcza tych zainteresowanych konkretną (Twoją) tematyką. Złotą zasadą jest dobieranie hashtagów w taki sposób, by możliwie dokładnie opisać to, co znajduje się na zdjęciu.

HashtagiInstagram umożliwia dodanie maksymalnie 30 hashtagów, jednak optymalną liczbą jest 15. Warto również zwrócić uwagę, by nie skupiać się tylko na tych najbardziej ogólnikowych i popularnych oznaczeniach, gdyż w ten sposób nasze treści po prostu zaginą w odmętach Instagramu. Dobrą praktyką jest dobieranie hashtagów zgodnie z poniższą piramidą.


Oznaczaj się tam, gdzie publikujesz posty

Oznaczanie lokalizacji ma znaczenie zwłaszcza w przypadku promowania biznesów lokalnych. Jeśli prowadzisz restaurację, sklep spożywczy czy zakład fryzjerski i zależy Ci na dotarciu do osób znajdujących się w najbliższej okolicy - ten sposób jest dla Ciebie!

Algorytmy Instagramu nieustannie analizują, czy osobom w Twojej okolicy może spodobać się to, co publikujesz. W momencie gdy algorytm dobierze osoby potencjalnie zainteresowane danym tematem, odpowiedni content pojawia im się w sekcji „Eksploruj”. Dla osób prowadzących biznes to nic innego, jak darmowa reklama!


Nie powielaj treści z Facebooka

Wiele osób prowadząc profile firmowe na Facebooku i Instagramie wybiera drogę na skróty i publikuje dokładnie te same treści. Odradzamy tę praktykę głównie dlatego, że często zdarza się tak, że na Instagramie przynajmniej część obserwujących powiela się z tymi na Facebooku. Warto zastanowić się, czy pokazując w obu mediach społecznościowych dokładnie te same treści nasza marka nie zostanie odebrana jako nudna.


Właściwie prowadzony Instagram daje Ci spore szanse na pokazanie Twojej marki szerokiemu gronu odbiorców - jest on stosunkowo prostym w obsłudze i nadal jeszcze niedrogim narzędziem reklamowym, dzięki któremu można osiągnąć dobre efekty. Skorzystaj z oferty Agencji 4real na media społecznościowe!

Komentarz Eksperta
Jak rozpocząć działania na Instagramie?

Świadomość, że Instagram bazuje na treściach wizualnych jest kluczowa. Dla niektórych marek będzie to z tego właśnie powodu absolutnie naturalny kanał komunikacji z Klientami. Moda, architektura, design, samochody, jedzenie, fotografia oczywiście, fitness to branże, które moim zdaniem mogą odnieść szczególne korzyści z obecności w tym medium.

Po pierwsze dlatego, że mają atrakcyjne wizualnie treści do prezentacji, (a w każdym razie powinny ;) ) a po drugie, i najważniejsze, ich Klienci spędzają dużo czasu na konsumowaniu treści publikowanych na Instagramie. Być może tworzenie treści na potrzeby tego medium jest bardziej wymagające, ale może też przynieść większe korzyści, bo trafiamy do grupy docelowej, która tę wyższą jakość jest w stanie docenić i uwzględnić w swoich decyzjach zakupowych.

4Real

ul. Racławicka 2/28

42-229

Częstochowa

biuro@4real.pl

+48 533 345 520