Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Wielu właścicieli firm, zanim zdecyduje się podjąć współpracę z agencją marketingową, próbuje na własną rękę prowadzić firmowy fanpage. Większość z nich nie do końca jednak wie, jak dobrze się za to zabrać. Właśnie dlatego stworzyliśmy krótki artykuł, który podpowie Ci, jak zacząć przygodę z fanpage’m na Facebooku.

Z artykułu, dowiesz się m.in.:

  1. Jak stworzyć fanpage?
  2. Jakimi informacjami uzupełnić fanpage?
  3. Jak przygotować się do publikowania postów?

Pamiętaj, że rozpoczęcie publikacji na profilu firmowym na Facebooku wymaga zaplanowania konkretnych działań. Taki plan pomoże utrzymać kontrolę nad publikowanymi treściami. Na początku warto zastanowić się:

  • Ile czasu mogę poświęcić na tworzenie mojego fanpage? - Pisanie tekstów, tworzenie grafik, reklam, wymaga poświęcenia czasu. Zastanów się, jak dobrze to rozplanować względem innych obowiązków, by brak czasu nie odbił się na jakości publikowanego contentu.
  • W jaki sposób chcę prowadzić komunikację ze swoimi fanami? Czy będzie ona bardziej wyluzowana, czy jednak formalna?
  • Czy przygotowałem sobie spójną identyfikację wizualną do planowanych publikacji? Jeśli nie posiadasz grafika na wyłączność, możesz poradzić sobie ze stworzeniem grafik np. dzięki takiemu narzędziu jak Canva.

Przejdźmy teraz krok po kroku przez proces tworzenia fanpage’a.

JAK STWORZYĆ FANPAGE?


Facebook umożliwia stworzenie fanpage’a na kilka sposobów. Jeśli nie posiadasz jeszcze konta na Facebooku lub nie jesteś zalogowany, możesz wybrać opcję „Utwórz stronę” ze stopki na stronie głównej portalu.

Jeśli jesteś zalogowanym użytkownikiem FB, nowy fanpage możesz założyć z poziomu widoku strony głównej - klikając znaczek plus w prawym górnym rogu i wybierając opcję 'Strona". Jeśli posiadasz lub jesteś już administratorem jakiejś strony firmowej na Facebooku, nową stronę możesz założyć w sekcji "Strony" wybierając opcję "Utwórz nową stronę".



Niezależnie od tego, który przycisk wybierzesz, Facebook przeniesie Cię na stronę startową, gdzie zaczniesz tworzyć swój fanpage. W kolejnych krokach będziesz musiał podać szereg danych, m.in. nazwę strony czy kategorię, wybrać awatar i zdjęcie w tle oraz podać informacje o stronie. Im więcej precyzyjnych informacji wpiszesz tym lepiej, ponieważ dzięki temu Twój fanpage zostanie zakwalifikowany do odpowiedniej kategorii. To zaś sprawi, że później będzie polecany przez Facebooka innym użytkownikom, którzy polubili strony o podobnym profilu i charakterze.

JAKIMI DANYMI UZUPEŁNIĆ FANPAGE?


Aby, Twoja działalność na Facebook`u była kompletna, musisz pamiętać o:

  • Zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle
  • Kategoria naszej działalności
  • Adres i godziny otwarcia firmy
  • Opis, informacje o firmie
  • Nazwa użytkownika (czasem bywa tak, że Facebook nie pozwala na jej stworzenie od razu, dlatego pamiętaj by uzupełnić ją gdy tylko będzie to możliwe)


JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO PUBLIKOWANIA NA FANPAGE’U?


Jak wspominaliśmy na początku artykułu, częstotliwość publikacji na fanpage’u powinna zależeć od Twoich możliwości przerobowych. Jeśli brakuje Ci czasu, załóż, że przez pierwsze dwa miesiące będziesz publikował po 2 posty tygodniowo. To, naszym zdaniem, absolutne minimum.

Najpierw ustal sobie tematykę postów, które najlepiej przedstawią Ciebie i Twoją firmę oraz pomogą Ci zdobyć zaufanie Twoich potencjalnych odbiorców. Jakie typy postów warto publikować na początku?

  1. Posty eksperckie - pamiętaj, zanim ktokolwiek zaufa Ci na tyle, by cokolwiek od Ciebie kupić, musi nabrać przekonania do Twojej marki i produktów. Skup się na publikowaniu postów prezentujących ich zalety i jednocześnie dowodzących ich skuteczności w rozwiązywaniu potencjalnych problemów odbiorcy.

  2. Firma „od kuchni” - wbrew pozorom ludzie uwielbiają zaglądać do kuluarów i w miejsca, do których na co dzień nie mają dostępu. Pokazuj jak Twoja firma działa od zaplecza, pokaż siedzibę, przedstaw pracowników. Nawet kreatywny bałagan na biurku towarzyszący pracy nad projektem może zainteresować Twoich fanów.

  3. Posty motywacyjne, inspirujące - ludzie poszukują treści, które popchną ich do działania. Mądre słowa wypowiedziane przez nasz autorytet to coś, czym chcemy się dzielić z innymi.

  4. Posty rozrywkowe - pamiętaj, że Facebook jest platformą, gdzie ludzie szukają albo wiedzy (opinie, recenzje, porady) albo właśnie rozrywki. Twórz angażujące i zabawne grafiki dające ludziom wybór, nawiązujące do nietypowych świąt (np. Dzień Pupila) albo bezpośrednio związane z obszarem Twojej działalności.

  5. RTM (Real Time Marketing) - postaraj się, publikując swoje posty, nawiązywać do popularnych wydarzeń mających miejsce w rzeczywistości np. premiera kinowa nowego filmu, premiera książki lub serialu. Fani doceniają kreatywność.


Teraz, kiedy poznałeś podstawy prowadzenia fanpage’a na Facebooku możemy Ci tylko życzyć udanych publikacji! Jeśli masz jakieś pytania dotyczące artykułu, możesz je nam oczywiście zadać poprzez naszą stronę internetową lub na naszym Facebook`u. Zachęcamy do śledzenia naszych poradników na stronie internetowej - dowiesz się z nich cennych informacji na temat marketingu internetowego!

Komentarz Eksperta
Jak założyć Fanpage, czyli pierwsze kroki na Facebooku!

Najczęstszym pytaniem wśród właścicieli firm i menadżerów jest „Czy powinniśmy mieć profil na Facebook’u?”. W warunkach laboratoryjnych odpowiedź byłaby oczywista, bo dlaczego miałoby nas nie być, tam gdzie są nasi Klienci i konkurencja. Skoro są tam sprzedający i kupujący, to w pewien sposób jest tam „rynek”, na którym i my powinniśmy zaistnieć.

Jeśli więc cokolwiek miałoby nas powstrzymać przed prowadzeniem profilu firmy lub marki, to brak odpowiednich zasobów. Algorytmy najpopularniejszego na świecie portalu społecznościowego działają w ten sposób, że nie wystarczy w nim po prostu być, trzeba w nim być dobrze. A co to znaczy „być dobrze na Facebooku?” Przede wszystkim regularnie publikować dobrej jakości treści, a to wymaga czasu i zaangażowania - albo pracowników danej firmy albo kogoś z zewnątrz. My wychodzimy z założenia, że pracownicy firmy najlepiej znają się na swojej pracy i najkorzystniej dla wszystkich jest, jeśli się na niej skoncentrują.

Prowadzenie profilu mogą przekazać agencji, która zapewni ciągłość publikacji, zgodność z aktualnymi trendami i wymaganiami Facebooka. A jeśli prowadzeniem zajmie się dobra agencja, to nawet powinna zadbać o przemyślaną, długofalową strategię, współgrającą  z innymi działaniami marketingowymi.

ZATRUDNIJ NAS
DO SWOJEGO
PROJEKTU

4Real

ul. Racławicka 2/28

42-229

Częstochowa

biuro@4real.pl

+48 533 345 520